Svar till "anonym"

"De är lätt att bli sjukskriven av läkarn, sen om försäkringskassan godkänner den är en helt annan sak. Dom kommer försöka få dog att få bli omplacerad på jobbet, o du kan inte räkna med att bli sjukskriven 100% inte fram tills bf. Sen kommer läkarn garanterat säga åt dig att gå till sjukgymnast o använda stabiliserings bältet du fick oavsett om de är obehagligt eller ej. Jag hade inte blivit sjukskriven om jag inte haft den sjukdomen jag har. Då hade jag samma besvär som dig o stilla sittande jobb...så jag kan tacka sjukdomen för de :) men lycka till!"


Det största problemet för mig är just att sitta still! Det näst största är att bära eller lyfta saker å på 3:e plats är att stå å gå... Vart på jobbet ska jag bli omplacerad då? Jag får skitont av allt å kan inte röra mig utan hjälp vissa dagar...

Jag har inte bett om sjukskrivning för att jag vill gå hemma... Det är för att jag inte kan sköta mitt jobb... Vad f-kassan säger får vi se, men jag gör det som är bäst för mig just nu!

Å skriv vem du är då jag HATAR annonyma kommentarer... så jävla fånigt å fegt!

Permalink Graviditeten Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Pernilla

Jag var sjukskriven v.23-35 för sammandragningar och 36-40 för foglossningar.



Här är socialstyrelsens bestämmelser för hur FK ska besluta om sjukskrivningar:

http://www.socialstyrelsen.se/riktlinjer/forsakringsmedicinsktbeslutsstod?filters=sjukdomsgrupp|Graviditet&#listing



Postat av: Anonym

Jag har aldrig sagt att du vill vara hemm o därför bett om en sjukskrivning. Utan man ska inte ropa hej försen man kommit över ån. F-kssan är jävliga och hos många f-kassor räknas inte graviditet/foglossning som en sjukdom och därför beviljas de inte. Har man tur så hamnar man hos rätt handläggre.

Har du ont så är de självklart bäst att sjukskriva sig. Inget sagt om de!

Så länge du skriver bra på pappret du får fårn f-kassan varför du ska sjukskrivas så är de oftast lugnt och att läkaren skrivit ett bra läkarutlåtande.

Jag hoppas du får din sjukskrivning igenom då jag vet vilket helvete de är att ha foglossning....

Postat av: Sofie

Jag har inte ropat hej än! Jag har ångest varje dag pga vad f-kassan kommer besluta =S Vart fick du det ifrån att jag redan trott det va klart? Det jag skrev va att vi får hoppas att f-kassan godkänner då jag inte vet vad jag ska göra annars...

Postat av: Jessica

Åh vilka tråkmånsar det finns som inte vågar stå för sina kommentarer! Suck! Lycka till nu med allt! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback