2011-01-07

Idag är lillfisen hela 5 dagar gammal <3

Idag är det tungt... riktigt tungt! Funderar på att lägga ner amningen... Det gör bajsont trots amningsnapp å måste ju ändå ge ersättning iom att han inte går upp som han ska... Känner mig misslyckad, men innerst inne vet jag att det inte är ett misslyckande... Som min mamma skrev till mig: "Du ska göra precis som du känner är bäst för dig. Då är det bäst för Adam oxå" Men ändå... Å bara det att jag kan få avlastning med matning på natten... Jag kan ta en dusch utan att bli stressad ifall han blir hungrig... Hmm... Jobbigt beslut...

Permalink Adam Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Eleonor

Jag är uppvuxen på ersättning å jag funkar lika bra som alla andra :) Grattis igen till din lilla kille. Vet flera som inte ammar sina bebisar, så du ska nog göra vad som känns bra för dig. Lycka till med allt.

Postat av: anneli

isabell är er sättning efter som hon vägrade ta bröstet inge fel å ge bara ersättning vist är de tråkigt att ej ammar men man måste göra så som barnet vill man är ej misslyckad om man ej kan lr går ej amma de är en bra mamma som vågar säga som de är

lycka till gumman

Postat av: Lisa (Nielsen)

Hej Sofie!

Ersättning eller inte?

Hur man än gör så finns det negativa och positiva anledningar till att välja det ena eller det andra. Men jag håller med din mamma! Det som känns bäst, är bäst.

Tyvärr så är det inte alltid så lätt att veta vad som är bäst, och det dåliga samvetet är gärna där och gnager sig in. Och världen är full av oförstående människor som tror att alla barn och mammor fungerar på samma sätt. .. Men du bestämmer. Men om du känner att du orkar kanske det kan vara en idé att försöka med både och ett tag?

Själv så slutade jag efter 11 dagars helvete...

Hör gärna av dig, om du orkar och vill.

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback